10 pasi de urmat in utilizarea si intretinerea unui motofierastrau

Sa spunem ca tocmai v-ati facut un cadou si anume ca v-ati achizitionat un motofierastrau pe benzina, pe care doriti sa il incercati si sa il puneti la treaba. Fie ca dorinta de cumparare a aparut din nevoia de inlocuire a unui motofierastrau vechi sau care s-a stricat, ori din nevoia de a utiliza pentru prima data unul nou, va propunem … pasi simpli, dar importanti pe care sa ii urmati atunci cand vreti sa folositi un motofierastrau, pasi care va vor asigura o durata mai mare de functionare in timp si o intretinere eficienta.

Rodajul motofierastraului

1.Rodajul motofierastraului

 In primul rand si totodata cel mai important pas care trebuie realizat dupa ce v-ati achizitionat un motofierastrau pe benzina este realizarea rodajului, pentru acele marci la care acesta nu este facut din fabrica. Ce e bine de stiut e faptul ca rodajul consta in 3 rezervoare pline de amestec (ulei rosu/verde si benzina).  Se porneste motorul si se lasa la relanti, iar la o durata de cateva minute, mai accelaram ca sa iasa gazele arse afara pe esapament. Rodajul se poate face fara lama si lant. Dupa rodaj, putem incepe lucrul efectiv.

2.Prepararea amestecului de carburant pentru motofierastrau

Nu trebuie neglijat sub nici o forma raportul de amestec de ulei rosu sau verde cu benzina. Astfel, la uleiul rosu pentru motor in 2 timpi (2T) se pun 25 ml intr-un litru de benzina, iar la cel verde, aproximativ 30 de ml / 1 L benzina. La majoritatea marcilor de motofierastraie se utilizeaza uleiul rosu. Acesta trebuie sa fie un ulei de calitate, pentru a asigura buna ungere a motorului, recomandat in special de producator/distribuitor. In caz contrar, motorul va ajunge sa se gripeze, neavand ungere suficienta. De asemenea, in cazurile in care se pune ulei de amestec mai mult decat este necesar, dupa o perioada de functionare se va depune calamina pe piston, fapt care va duce la zgarierea cilindrului. Mai mult, benzina trebuie sa fie de calitate (fara apa, impuritati, etc.) pentru a asigura o ardere completa si o buna functionare a motorului in timp, fara sa riscam sa infundam carburatorul din cauza impuritatilor.

3.Asigurarea si intretinerea lamei si a lantului motofierastraului

tensionare lant-2

Verificati inainte de pornire ca sina de ghidaj sa fie bine asezata la locul ei, sa nu aiba joc, iar lantul sa fie bine tensionat. Daca lantul e prea strans sau prea liber, puteti avea probleme in timpul utilizarii. Tensionarea se face cu ajutorul surubelnitei dupa ce ati slabit piulitele capacului care vine peste lama, dupa care strangem bine piulitele. Lantul motofierastraului trebuie tot timpul sa fie ascutit.

Ascutit lant

Puteti sa realizati cu usurinta un ascutit, cu ajutorul unei pile rotunde, cu o orientare la 30 de grade, luand egal atat din dreapta, cat si din stanga. O ascutire eficienta a lantului se mai poate face cu ajutorul unui aparat automatizat special pentru ascutirea lanturilor.

lant ascutit, lant neascutit

Cand lantul are tendinta de a se bloca in lemn si nu aluneca cu o oarecare usurinta sau arunca mai mult praf decat aschii, atunci veti sti ca lantul trebuie ascutit. Un lant bine ascutit va taia mult mai usor si mult mai repede! Se reduce si riscul de accidente in care lantul sa fie fortat si sa cedeze.

4.Verificarea uleiului de lant pentru motofierastrau

Inainte de a porni trebuie verificat nivelul de ulei al lantului. Daca uleiul este putin, va trebui completat ca sa nu ramanem fara ungere in timpul utilizarii unui motofierastrau. De regula, este prevazut ca atunci cand se termina un rezervor de carburant amestec sa se termine si uleiul de lant. Verificarea uleiului de lant se face periodic.

5.Pornirea manuala a motofierastrauluipornire motofierastrau

Pentru o pornire eficienta, trebuie sa fim atenti la butonul de pornire / oprire a motorului, la parghia de soc si la tragerea sforii. In caz contrar, riscam sa udam bujia si sa inecam motorul, fapt pentru care va trebui sa dam tot surplusul de amestec afara din motor si sa curatam bujia. In primul rand, trebuie sa punem butonul pe pozitia de pornit. Apoi, e important sa tragem socul pentru pornirea la rece. Cand motorul este cald, socul nu mai este necesar. Ultimul pas este sa tragem de sfoara pentru a porni motorul. Tragerea se face cu simt, nu trebuie fortat si se conduce inapoi cu mana pentru a nu lasa de sus manerul sa loveasca capacul de la demaror. Altfel, riscam sa rupem sfoara sau arcul demarorului, sa iasa sfoara de pe rola ori sa blocam demarorul.

dolmar 36.Utilizarea corespunzatoare a unui motofierastrau

Inainte de a incepe lucrul este bine sa cititi si sa va familiarizati si cu manualul de instructiuni si de intretinere a unui motofierastrau, pentru ca sunt sanse ca vanzatorul sa omita anumite informatii, care sunt bine de stiut inainte de a incepe lucrul. Se va verifica nivelul de carburant amestec si de ulei de lant constant. Nu trebuie sa lipseasca ochelarii de protectie pentru a evita sarirea aschiilor in ochi. Taierea se va realiza tot timpul in directia opusa utilizatorului.Makita in lucru

Este important, de asemenea, sa nu taiati cu varful lamei, deoarece exista riscul de recul si lama sa sara din lemn, ori lantul sa se blocheze in lemn, sa se rupa si sa va raneasca. Pentru o taiere usoara cu un efort minim si mai putina uzura in timpul utilizarii, lantul trebuie pastrat ascutit!

7.Curatarea dupa utilizare

Datorita destinatiei lor, de a fi utilizate des in medii cu mult praf si impuritati, rolul nostru este de a curata periodic atat filtrul de aer, cat si partile exterioare si partea interioara a motorului. Filtrul de aer trebuie curatat dupa fiecare utilizare, putand fi suflat cu usurinta cu aer comprimat. Dupa o utilizare mai indelungata, acesta trebuie inlocuit. La fel, trebuie curatate si piesele motorului de sub capacul  filtrului de aer. De asemenea, locurile de sub capacul de prindere a lamei si al intinzatorului de lant trebuie curatate dupa fiecare utilizare, Motosierra-72.6CC-5.5HPpentru a nu se infunda pompa de ulei a lantului.

8.Intretinerea si depozitarea unui motofierastrau

In cazul in care nu vom mai folosi motofierastraul pe o perioada de o luna de zile sau mai multe luni, atunci va fi necesar sa il depozitam in bune conditii. Astfel, pe viitor, cand vom avea nevoie sa il utilizam, il vom putea porni fara probleme. In primul rand, scoatem amestecul de carburant din rezervor afara, dupa care pornim motofierastraul si acesta se va opri singur. Astfel, carburatorul va ramane uscat pe perioada depozitarii. Se scoate mai apoi uleiul de ungere a lantului si lantul de pe lama. Acesta se va depozita intr-o cutie sigilata pentru a nu rugini. Exteriorul si interiorul drujbei se vor curata, iar bujia o vom scoate afara. Tot acest proces va ajuta la mentinerea motofierastraului intr-o stare buna de functionare!

9.Consultarea unui specialist

Atunci cand exista probleme legate de functionarea motorului, de reglarea turatiei motorului (a relantiului), de putere insuficienta sau in cazurile in care nu mai porneste, cel mai indicat este sa mergeti la un service autorizat. Aici tehnicienii va pot ajuta in rezolvarea problemelor cu instrumente si aparate speciale pentru repararea si verificarea unui motofierastrau.

10.Destinatia utilizarii

Atunci cand achizitionam un motofierastrau si nu numai, trebuie sa tinem cont de urmatoarlele aspecte:

dolmar→ ce fel de operatii vom avea de realizat

→ conditiile de lucru si locul de utilizare (gospodarii/mediu forestier)

→ce tip de lemn avem de taiat

→gradul de sarcina.

Asadar, acestia sunt pasii de urmat si cele mai importante reguli de care trebuie sa tineti cont atunci cand tocmai v-ati achizitionat un motofierastrau sau va doriti sa cumparati unul. Daca sunteti un utilizator responsabil si respectati intocmai recomandarile noastre, va veti intretine motofierastraul intr-o stare buna de functionare si veti prelungi cu siguranta viata motorului!

Daca inca nu ati achizitionat un motofierastrau, dar doriti sa o faceti pe viitor, sau daca doriti sa il schimbati pe cel vechi cu unul nou, venim in intampinare cu o gama larga de motofierastraie pe benzina si fierastraie electrice cu lant.

Pentru a va usura alegerea: http://www.ferma-gradina.ro/utilaje-agricole/motofierastrau.html.

You may also like...

1 Response

  1. Liviu says:

    Un ghid foarte util atunci cand vrem sa cumparam un motofierastrau!! De asemenea, prezinta niste pasi foarte importanti in folosirea motofierastraului, bine de stiut pentru orice utilizator!!! Multumim pt articol 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

downloadfilmterbaru.xyz nomortogel.xyz aplikasitogel.xyz hasiltogel.xyz paitogel.xyz